א-ב של תשובה

בשיחה זו נעשה סוג של "טיפול שורש" בעצמנו. נעבור על כל אות באותיות הא-ב. כל אות תייצג מילה מסויימת שבה ננסה לגעת ולברר איפה הייתי ביחס לשנה שעברה ולקראת השנה החדשה. למשל:

א– אהבה – האם אנחנו אוהבים את עצמנו ? עד כמה אנחנו מסוגלים לפרגן לעצמנו ? הימים האלה הם ימים שבהם אנחנו עסוקים בעיקר בלברר עד כמה שאנחנו לא בסדר. כל הוידוי בנוי על חטאים שעשינו. דבר זה מוביל לעצבות גדולה ולחוסר שמחה במי שאנחנו. אבל הדרך הנכונה לתקן מתחילה קודם כל מזה שאנחנו מסוגלים לאהוב את עצמנו על אף החסרונות שלנו.

ג –  גבולות – מה הגבולות שלי ? מה הקווים האדומים שלי. ביחס לעצמי, לחברה, להורים שלי, לקב"ה ועוד. האם אני יודע לעמוד בגבולות שאני מציב לעצמי ? ומה ביחס לגבולות שמציבים לי ההורים שלי ובית הספר שלי ?

ד– דיבור – הכוח שמייחד אותנו על הבהמות והחיות הוא כוח הדיבור שלי. מה אני עושה איתו ? האם מנצל אותו לדברים טובים או מרכל על אחרים, משקר, מקלל וכו' . ננסה להבין מדוע דווקא שמירה על פינו מעידה על הפנימיות שלנו.

ה – הורים – כיצד היה היחס שלי להורים שלי בשנה האחרונה ? האם אני נותן מקום להורים שלי בחיי ? האם היחס שאני נותן להורים שלי הוא היחס הנכון שמגיע להם ? כיצד אפשר לשפר את הקשר עם ההורים ?

ז– זבל – הסרטים המוזיקה שאני רואה ושומע, עד כמה הם מתאימים לי ולאישיות הגדולה שלי ? כמה "זבל" אני שומע ? ורואה ? איך אפשר להתנקות מהדברים האלה ? נדבר על לחץ חברתי ועל עמוד שדרה ראוי .

ח – חלומות – מה החלומות שלי ? לאן אני רוצה לכוון את עצמי בשנה הבאה ?

ועוד ועוד. ננסה להקיף עד כמה שהזמן יתן לנו נושאים רבים שנוגעים לחיי הילד המתבגר

השאירו פרטים ואני מבטיח לחזור בהקדם >