סיור ותשובה ותפילה וצדקה

"ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה…"

אורך הסיור כשלוש וחצי שעות
מיועד לכיתות ז-יב

סיור התעוררות מיוחד שנוגע בשלושת הנושאים: תשובה, תפילה וצדקה

מתחילים בגן הפעמון בשיחת פתיחה כללית לכולם על משמעות הימים האלה. ימים נוראים ? למה נוראים ? נדבר על המסכה שאנחנו עוטים על עצמנו במהלך השנה. על אישיות שלא סגורה על עצמה ומחפשת את עצמה. נדבר על הימים האלה כתמרור "עצור ". ימים שאומרים לי: חכה שניה עם המרוץ שלך בחיים. בוא תראה איפה אתה עומד ולאן אתה אמור לכוון את עצמך. נדבר על אמון בעצמך ועל היכולת להשתנות.

משם נצעד אל תחנת הרוח של משה מונטיפיורי בימין משה,( 5 דקות הליכה ) שם נדבר על צדקה ונתינה. איפה היא יכולה לפגוש אותנו במהלך חיינו. נשמיע לתלמידים את השיר על משה מונטיפיורי ( והוא עלה למרכבה ) ננתח את השיר וננסה להבין מה גורם לאדם בן 90 להמשיך ולתת. הרי כבוד הוא לא צריך ? ננסה להבין כיצד אני יכול לתת בתקופת נערותי ( ופה מתן בסתר ושמה נדבה ופה צביטה בלחי או ליטוף של אהבה ) נדבר על נתינה לעצמי, למשפחתי, לחברים ועוד.

משם נצעד אל קבר דוד המלך, שם נדבר על דוד המלך שהקים עולה של תשובה. מהי תשובה ? כיצד עושים תשובה ? נדבר על נקודת הפתיחה של דוד. מהיכן הוא התחיל ( בן מנודה ) ולאן הגיע ? ( מלך ישראל ) נדבר על טעויות ותיקון.

משם נצעד דרך שער ציון אל הכותל המערבי. נפגוש שחקן רחוב שיספר לנו סיפור מרגש. נדבר על תפילה וכוחה ליצור שינוי. נסיים במעגל שירה סוחף של שירי נשמה מעוררים

ומשם נצעד את הכותל לאמירת סליחות.

השאירו פרטים ואני מבטיח לחזור בהקדם >