תפילה – עבודה שבלב או עבודה בעיניים

אורך השיחה כשעה השיחה מלווה בסרטונים

בשיחה זו נתעסק בשאלה מהי משמעותה של תפילה. דרך קטע מתוך הסרט "אושפיזין" נגלה שתפילות מתקבלות ומצד שני דרך קטע מתקופת ההתנתקות נגלה שלא תמיד תפילות מתקבלות. אז מה הקטע ? למה בכלל להתפלל אם לא בטוח שזה יעזור ?   נברר כיצד תפילה פועלת ומה תפקידי ביחס לתפילה.

תקציר השיחה :

לכולנו זכורה הסצנה המפורסמת מהסרט אושפיזין שבמהלכו שולי רנד יושב על ספסל בגן השעשועים ומדבר אל בורא עולם. ואז הוא מתחיל להתפלל, לבקש. הוא מבקש נס. הוא חוזר על זה כמה פעמים. מוחא כפיים זועק מעמקי ליבו. ו… הנס קורה. הכסף שכל כך היה חסר לו מגיע בדרך נס. האם כך עובדת התפילה (אני פותח בהקרנת הקטע ולאחר מכן אני מעורר את השאלה) בואו כולנו נתחיל למחוא כפיים ונזעק וזה יעבוד. לא ?

אני משתף את הקבוצה בסיפור אמיתי שקרה לי. תפילה ונס… אז ? זה אומר שזה יקרה כל הזמן?

לאחר מכן אני מראה להם את תפילת הבנות בבית הכנסת בנוה דקלים. מספר את הרקע. עורך השוואה בין התפילה של שולי רנד לבין תפילת הבנות. שם זה לא עבד ! אז מה בעצם הקטע בתפילה ? למה חז"ל קובעים אותו כאחד העוגנים בדרך להעברת הגזירה : "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה" – אקריא לקבצה שאלה שנשאלה באתר כיפה במסגרת שאל את הרב ביחס לתפילה . ודרך התשובה שנענתה שם ננסה להבין את הכוח של תפילה בחיי היום יום. ננסה דרך קטע שכתב הרב אלימלך בר שאול להבין מהי משמעות התפילה.

השאירו פרטים ואני מבטיח לחזור בהקדם >