באנו חושך לגרש בידינו… מה בדיוק?

בשיחה זו נדבר על מלחמת התרבויות במאה ה 21 .
פלאפון, פייסבוק, האח הגדול, ארץ נהדרת, מאסטר שף ועוד ועוד ולעומתם תורת חיים. עתיקה מלפני 3000 שנה . מי ינצח?
או שאולי בכלל אפשר לחיות בשני העולמות .

האם באמת המכבים ניצחו בקרב אבל הפסדנו במלחמה ?
השיחה עשירה בדוגמאות אוטנתיות מחיי הילדים ביום היום.

תקציר השיחה: הרב קוק אומר שכל זמן מאיר בתכונתו דהיינו שכל מועד שקיים במהלך השנה בא להאיר נקודה מסויימת בחיינו, בא להדגיש ולברר נקודה מסויימת שקיימת בחיינו. חנוכה בא לברר מספר נקודות. אחת מהם היא תרבות. האם החיים שאנו חיים לעצמנו היום הם החיים שאנחנו אמורים לחיות ?

בתחילה ננסה להבין מה בעצם קרה שם ? נעבור שיעור היסטוריה קצר המתאר את התקופה. היוונים מגיעים ובפיהם בשורה חדשה. האדם הוא העיקר לא האלוקים. לכן הם מציגים תרבות שכולה בנויה על פיתוח האדם וחיצוניותו: ספורט ופיתוח הגוף, יופי, אוכל ועוד ועוד – נשמע מוכר. לא ? בעצם גם היום כל תוכניות הריאלטי עוסקות בזה: מאסטר שף, מלכת היופי, אולימפיאדה, האח הגדול, בידור ועוד. מה הבעיה ? מה רע בזה ?

עם אותם השאלות התמודדו נערי ישראל באותה התקופה. ללכת או ללכת ? להישאר ישן ולא מעודכן אבל נאמן למי שאתה באמת או לפזול החוצה ? כנגדם מגיע מתיתיהו ומבין את הסכנה הגדולה שקיימת בכך שהאדם הופך להיות עבד לעצמו וליצריו ולכן הוא יוצא למלחמת תרבות כנגד התופעה שנקראת התייונות. החשומונאים מנצחים ומגרשים את היוונים. אבל האם באמת ניצחנו ? האם באמת היום אנחנו לא הולכים אחרי תרבויות זרות ומאבדים את מי שאנחנו אמורים להיות ?

השיחה מלווה בסרטונים ומעוררת חשיבה פרקטית על חיינו היום.

השאירו פרטים ואני מבטיח לחזור בהקדם >