דע מאין באת

אורך השיחה : כשעה וחצי
קהל יעד : ט- יב

השיחה תעסוק בחיים של משמעות – מה זה אומר ? איך אפשר להגיע לחיים מלאי עשייה משמעותית ?
איך מתגברים על כל הפיתויים שקיימים בדרך ?

נדבר על דברי עקביא בן מהללאל שאומר : הסתכל בשלושה דברים ואין אתה בא לידי עבירה. ננסה להבין למה הוא מתכוון ומה הכלים שהוא נותן לנו לחיים דרך הדברים שהוא אומר.

השיחה היא פרונטלית ללא עזרים נוספים וללא סרטונים. משלבת המון הומור אך מאוד נוקבת ומדברת בגובה העיניים. הועברה בעשרות מקומות וקיבלה תגובות מעולות

תוכן השיחה בקצרה :

השיחה פותחת בסיפור משעשע על תלמיד שפגשתי במסגרת שבת סמינריון. במהלך דין ודברים עם אותו תלמיד, הוא שואל אותי מי אתה בכלל ? ואני עניתי לו שזה בכלל לא חשוב מי אני ? השאלה העיקרית היא האם אתה יודע להגיד מי אתה ?  ומנקודה זו בעצם השיחה מתחילה.

יש לנו קושי מאוד גדול לדבר על עצמנו. או לשמוע שיחות שמדברות על עצמנו. הרבה יותר נוח ומעניין לשמוע שיחות על אחרים. סיפורים אישיים מרגשים שיגרמו לנו למחות דמעה. אבל עד כמה השיחה האמת נוגעת בי. חיים שלי בהתמודדויות שלי. לא אחת ולא שתים שמעתי תלמידים שאומרים לי על שיחות ששמעו : היה ממש יפה. באמת ! אבל זה הוא זה לא אני. השיחה הזאת עוסקת בנו. בחיים שלנו, בבחירות שלנו, בדרך שאנחנו מעצביפ לעצמנו בחיים. השיחה גורמת לתלמידים להיות מרותקים לאורך כל השיחה. אין צורך בשום עזר של מדיה או משהו אחר. פשוט לדבר ופשוט להקשיב.

השאירו פרטים ואני מבטיח לחזור בהקדם >